Khamis, 26 Julai 2012

Ramadhan ke 23

Tahun ni aku berpuasa di melaka.hajat dihati ingin duit lebih sikit bagi menampung sisa sisa belajar aku yang ditahun akhir sem depan insyallah...abg aku ajak bukak gerai kat bazar ramadhan merlimau melaka..die suruh aku jaga dan handle semuanya..aku setuju,dalam fikiran aku terdetik,bila lagi aku nak berniaga sambil merasa suasana dan setelah beberapa hari berniaga alhamdulillah rezeki itu ada jika kita percaya padaNYA..

Tapi bukan itu yang menjadi tajuk utama bagi aku..tapi ramadhan ini penuh bermakna rasanya sebab aku dapat rasa dan lalui banyak perkara yang sebelum ini xpenah aku rasa..itu bagus dalam proses kita menjadi manusia..salah satunya dulu aku dimata peniaga..aku sebagai pembeli bnyak mengeluh banyak memilih dan banyak dalam segala benda.. kini aku dimata pembeli......bukan senang nak mencari sedikit rezeki..betullah kita patut bersyukur dengan ape yang kita ada...aku dapat satu  kesimpulan..dunia ini kita harus merasa segala benda barulah kita tahu apa isinya..tengok sahaja belum tentu dapat merasa..


p/s: dan aku suka rasa ini..alhamdulillah syukur...:-)

Tiada ulasan: