Khamis, 3 Mei 2012

Cinta Indonesia

Malam ni aku boring tengah layan lagu-lagu untuk ulik lena tiba-tiba plak terdengar lagu "bimbang" dari melly goeslow so aku tringat pasal filem-filem indon yang memang pernah menjadi kegilaan anak-anak muda sebelum KOREA menjadi tajuk utama sekarang ni..heheheheh...Kat bawah sana antara filem-filem indon yang aku penah tengok n aku minat sampai skang .citer dah berzaman  dah tapi.aku suka sebab cerita cinta mereka unik dan lain dari filem-filem yang lain.
  
 Ada Apa Dengan Cinta?





Dari Cinta (Dian Sastrowardoyo)
Kulari ke hutan kemudian menyanyiku
Kulari ke pantai kemudian teriakku
Sepi sepi dan sendiri
Aku benci
Aku ngin bingar
Aku mau di pasar
Bosan aku dengan penat
Dan enyah saja kau pekat
Seperti berjelaga jika ku sendiri
Pecahkan saja gelasnya
Biar ramai
Biar mengaduh sampai gaduh
Ah...ada malaikat menyulam
Jaring laba-laba belang
Di tembok keraton putih
Kenapa tak goyangkan saja loncengnya
Biar terdera
Atau aku harus lari ke hutan
Belok ke pantai ......



Dari Rangga (Nicholas Saputra)
Perempuan datang atas nama cinta
Bunda pergi karena cinta
Digenangi air racun jingga adalah wajahmu
Seperti bulan lelap tidur di hatimu
yang berdinding kelam dan kedinginan
Ada apa dengannya
Meninggalkan hati untuk dicaci
Lalu sekali ini aku melihat karya surga
dari mata seorang hawa
Ada apa dengan cinta

Tapi aku pasti akan kembali
dalam satu purnama
untuk mempertanyakan kembali cintanya..

Bukan untuknya, bukan untuk siapa
Tapi untukku
Karena aku ingin kamu
Itu saja.




Radit Love Jani A.K.A Sid & Nancy




QUOTES DARI RADIT & JANI

"Semua orang ga ada yang percaya kalau kita akan selalu terus selamanya "
"mereka semua tu tahu apa sich tentang kita?"
"mereka semua tu ga tahu tahi-tahi nya kita"
"mereka pikir kita ga bakal bisa hidup bahagia,tapi aku bahagia hidup bersama si bodohku ini!"
"Bahagia itu kita yang ciptain, bukan mereka"
"mereka pikir kalau gue ga bisa bagi kamu rumah,mobil,baju bagus itu artinya aku ga bisa bahagiaan loh,tahi!"
"mereka ga tahu gimana kita"
"kita akan selalu berdua,dan ga akan ada yang pernah bisa misahin kita,kita punya cara kita sendiri,dan kita punya dunia kita sendiri"
"aku sayang kamu bodoh"
"aku juga sayang kamu"

(credit to neyna-monsterinpink.blogspot)


Tentang Dia


P/s: Aku suka tengok cara Gadis!!





Ungu Violet




P/s: Lantak la orang nak cakap aku jiwang ke ape..
       siapa xminat cinta itu songsang namanya...





Tiada ulasan: